Algemene voorwaarden
Aan d tekst algemene voorwaarden wordt momenteel hard gewerkt.
Aan d tekst algemene voorwaarden wordt momenteel hard gewerkt.
Voorwaarden Daventriafietsen
1.2 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere verkoopovereenkomst tussen Daventriafietsen en de klant, alleen als uitdrukkelijk schriftelijk van deze voorwaarden zijn afgeweken gelden andere afspraken.
1.3 Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden ‘naar de geest’ van deze bepalingen.
2.1 Voor het sluiten van een verkoopovereenkomst met Daventriafietsen dient de klant te voldaan aan het genoemde bedrag die eerst betaald moet worden nadat er aan beide partijen akkoord zijn gegeven .
2.3 Neem kennis van de algemene voorwaarden, bij bestellen of aanbetaling hiervan ,neemt u automatisch deel aan de overeenkomst. Ook geldt hierin een aanbetaling van het bedrag op bezorgen bij locatie ( mits de koper wel/niet langs is geweest en direct tot koop over gaat ) van 20% op de totale kosten, mits het product wel/niet tot koop eindigt, verloopt de aanbetaling aan de verkoper . Wanneer het product tot een overeenkomst is bereikt vanuit de klant ,wordt de aanbetaling hierin meegenomen in het totale prijs.
Tijdens de 8 dagen bedenktijd mag het product open gemaakt worden en gepast worden, om te beoordelen of u het product wilt houden. Het product mag NIET gebruikt worden tijdens de bedenk periode! In het geval dat het product een fiets betreft hanteren we de onderstaande richtlijnen. De fiets mag gepast worden, dwz zadel en stuur mogen worden ingesteld.
De fiets mag uitgeprobeerd worden onder de volgende voorwaarden:
– maximaal over een afstand van 1 km.
– enkel met droog weer en op een droog en schoon wegdek.
Wanneer u de fiets NIET wil houden mag deze enkel retour genomen als deze in nieuwstaat verkeert. Dat wil zeggen: schoon, onbeschadigd en met alle geleverd accessoires en papieren. Voldoet de fiets niet aan deze voorwaarden, dan wordt er een afschrijving gerekend. Gemaakte transportkosten en advertentie kosten kunnen hier een rol spelen . Denk hierbij aan de kosten van de aanbetaling.
Wanneer de fiets meer dan 1 kilometer uitgeprobeerd is, kan de fiets niet geretourneerd worden.
Wanneer blijkt dat de fiets over nat wegdek/vuile ondergrond gereden heeft, wordt een retour niet geaccepteerd of een afschrijving gerekend. Wij kunnen de fiets dan immers niet meer als ‘nieuw’ verkopen.
2.4 Een overeenkomst komt tot stand nadat Daventriafietsen door of namens de klant correctie informatie krijgt waarna bestelling tot akkoord gaat . Naast het versturen van de overeenkomst aan de klant archiveert Daventriafietsen elke overeenkomst in haar eigen administratiesysteem.
2.5 De klant is verplicht Daventriafietsen voorzien van correcte naam, adres, woonplaats.
Dit kan niet meer gewijzigd of aangepast worden.
3.1 De door Daventriafietsen opgegeven leveringstermijnen zijn slechts indicatief, ze zullen zoveel mogelijk in acht worden genomen. Daventriafietsen is niet gebonden aan (leverings-)termijnen, die vanwege buiten zijn macht gelegen omstandigheden na het aangaan van de overeenkomst, niet meer gehaald kunnen worden. Ook onmacht speelt hier een rol.
3.2 Overschrijding van enige leveringstermijn geeft u geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht uw bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden, tenzij de overschrijding van de leveringstermijn zodanig is dat van u redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat u de overeenkomst in stand laat.
U bent in dat geval gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden voor zover dat noodzakelijk is.
3.3 Wanneer de klant aan Daventriafietsen schriftelijk opgave doet van een adres, is Daventriafietsen gerechtigd aan dat adres alle bestellingen te verzenden, tenzij klant aan Daventriafietsen schriftelijk opgave doet van een ander adres waarnaar de bestellingen dienen te worden gezonden.
3.4 Eigendom van geleverde producten gaat pas over indien al wat u op grond van de overeenkomst aan Daventriafietsen verschuldigd bent heeft voldaan.
3.5 Het risico ter zake van de producten gaat op het moment van de aflevering op de klant over.
Het risico van verlies of beschadiging van de producten die voorwerp van de overeenkomst zijn, gaat op klant over op het moment waarop deze in de feitelijke beschikkingsmacht van klant of van een door klant gebruikte hulppersoon zijn gebracht.
4.1 De klant is verantwoordelijk om de gegevens die hij of zij doorgeeft aan Daventriafietsen grondig te controleren op juistheid of compleetheid.
Op Daventriafietsen geen enkele verantwoordelijkheid om deze gegevens te controleren op juistheid of compleetheid.
4.2 De klant zal Daventriafietsen vrijwaren van alle kosten en schade die voortvloeien uit het feit dat klant in strijd met Artikel 4.1 handelt.
4.3 De klant is op de hoogte van de wettelijk voorgeschreven maximum snelheid van 25km/h, hier boven mag de motor niet meer ondersteunen.
Laat u de begrenzer verwijderen of koopt u een motor die harder gaat dan deze 25km/h bent u zelf verantwoordelijk, en kan Daventriafietsen niet aansprakelijk gesteld worden.
4.4 De klant is zelf verantwoordelijk voor de bescherming tegen waterschade (Hogedrukspuit, Achter op een auto vervoeren, kabelmontage enz.)
5.1 De klant heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de geleverde producten aan de overeenkomst beantwoorden.
Indien dit niet het geval is, dient klant Daventriafietsen daarvan zo spoedig mogelijk maar in ieder geval binnen zeven (7) dagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk en gemotiveerd kennis te geven. Hierin is er geen vorm van teruggave van het product. Tenzij anders vermeld.
5.2 Indien is aangetoond dat de geleverde producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft Daventriafietsen keuze de betreffende producten tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten.Hierin is er geen vorm van teruggave van het product. Tenzij anders vermeld .
5.3 Indien de klant een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft klant het recht het product binnen acht (8) dagen na aflevering aan Daventriafietsen retourneren. Hierin wordt de gemaakte kosten en de aanbetaling wel in rekening gebracht . Lees hiervoor ook de regels op 2.3 . Dit ook doordat de Nieuwe ombouwset ook in gebruik is genomen . Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het product onbeschadigd is.
De kosten voor retourzendingen zijn voor rekening van de klant.
5.4 Voor zover van toepassing zal Daventriafietsen garanties van producenten doorleveren aan de klant.
6.1 Voor misverstaan, verminkingen, vertragingen of niet behoorlijk overkomen van bestelgegevens en mededelingen ten gevolge van het gebruik van Internet of enig ander communicatiemiddel in het verkeer tussen klant en Daventriafietsen wel tussen Daventriafietsen en derden, voor zover betrekking hebbend op de relatie tussen klant en Daventriafietsen, is Daventriafietsen niet aansprakelijk, tenzij en voor zover sprake mocht zijn van opzet of grove schuld door Daventriafietsen.
7.1 Alle genoemde prijzen zijn inclusief omzetbelasting (BTW) en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd.
Alle vergoedingen verschuldigd door klant aan Daventriafietsen en mogelijke betalingswijzen daarvan staan vermeld op de site.
De betalingsverplichting gaat in op de dag waarop de overeenkomst tot stand komt.
7.2 Daventriafietsen behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om haar tarieven te wijzigen.
Vanaf het moment dat de tariefswijzigingen op de website zijn vermeld zal klant bij het plaatsen van nieuwe bestellingen aan de gewijzigde tarieven gebonden zijn.
7.3 De klant geeft hierbij toestemming voor alle handelingen die nodig zijn om betaling plaats te laten vinden volgens de betalingswijze die door klant verkozen is.
7.4 Indien de klant niet tijdig heeft betaald, wordt dit aan klant medegedeeld en wordt daarbij een nadere termijn van betaling vastgesteld.
Is ook binnen die termijn niet betaald, dan is klant zonder nadere ingebrekestelling in verzuim.
8.2 Onder overmacht wordt verstaan elke van haar wil onafhankelijke omstandigheid waardoor de nakoming van haar verplichtingen jegens de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd.
Tot die omstandigheden behoren onder meer stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van de internetsite, niet naar behoren of niet tijdige levering van toeleveranciers.
9.1 Daventriafietsen is verantwoordelijk voor een goede en juiste levering van de fietsen, bakfietsen, ombouwkit en overige producten, op verzoek van de klant, voor het installeren van de conversiekit.
Indien de afgeleverde zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan dient klant binnen een termijn van 8 dagen na ontdekking hiervan, Daventriafietsen in kennis te stellen.
De klant komen de rechten toe zoals die in Boek 7, titel 1, afdelingen 1 – 7 BW zijn opgenomen.
9.2 Daventriafietsen is nimmer gehouden tot betaling van enigerlei schadevergoeding aan de klant of anderen, tenzij er aan haar kant sprake is van opzet of grove schuld.
Daventriafietsen aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor gevolg- of bedrijfsschade, indirecte schade en winst- of omzetderving.
9.3 Indien Daventriafietsen om welke reden dan ook gehouden is enige schade te vergoeden dan zal die vergoeding nooit hoger zijn dan een bedrag gelijk aan de factuurwaarde met betrekking tot het product of dienst waardoor de schade is veroorzaakt.
9.4a Vanaf 1 juli 2021 geldt er voor geleverde nieuwe producten die hierin zijn genoemd: (*Accu en de Motor ) geeft Daventriafietsen garantie van 2 jaar tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen of vermeld. De klant is verantwoordelijk ter plekke na controle de product wel/niet in acht te nemen. Nadat het product is aangenomen door de klant ,is het de verantwoording van de klant ivm vervoer e.d. voor eventuele gebreken die daarna voort komt. Enige schade hierin neemt Daventriafietsen afstand van . Slijtage delen zijn uitgesloten en komen niet in aanmerking voor garantie. Bij problemen van het bovengenoemde * dient de klant het product af te leveren voor controle en onderzoek. Tenzij anders is vermeld of af is gesproken. Slijtage delen zijn onder andere banden , versnellingen, trapas , bakken etc . Kabels die los schieten bijvoorbeeld of je komt tegen een sensor aan waardoor de functionaliteit van de ondersteuning niet meer werkt , dient de klant het probleem zelf op te lossen , doordat er na gebruik problemen zijn onstaat door de klant zelf . Daventriafietsen zal zoveel mogelijk hulp op afstand bieden om alsnog ervoor te zorgen dat de probleem toch wordt opgelost . De lcd scherm dien je zelf af te dekken waardoor er geen vochtschade komt , dit valt namelijk NIET onder de garantie . Ook bij de accu geldt er een dezelfde regel, vocht/waterschade valt NIET onder de garantie!
9.4b De volgende garantie-uitsluitingen zijn van toepassing:
– Indien onderdelen als accu’s, displays, opladers enz. val schade vertonen.
– Indien men zelf onderdelen heeft geopend en/of getracht heeft te repareren.
– Slijtage van de accu valt buiten de garantie. Een capaciteitsslijtage van 10% of minder per jaar valt niet onder garantie.
– Indien een batterij is diep ontladen door een te lange oplaad-interval, vervalt de garantie.
9.5 De garantie vervalt: – indien de slijtage als normaal kan worden beschouwd; – indien er reparaties, veranderingen of uitbreidingen aan het geleverde zijn aangebracht, zonder dat Daventriafietsen hiervoor vooraf toestemming heeft gegeven; – indien de originele factuur niet kan worden overgelegd, is gewijzigd of onleesbaar gemaakt; – indien het geleverde naar het oordeel van Daventriafietsen onvoorzichtig en/of ondeskundig is gebruikt, behandeld en/of onderhouden; – indien defecten zijn ontstaan door van buiten het geleverde komende oorzaken; – indien beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud.
9.6 Wanneer aan het herstellen van een defect kosten zijn verbonden, wordt de klant hiervan op de hoogte gesteld.
9.7 Retour en administratiekosten komen voor rekening van de koper, ook binnen de garantieperiode:
retour/administratiekosten € 10,-
10.1 Daventriafietsen is gerechtigd met onmiddellijke ingang de Overeenkomst te beëindigen indien de klant een of meerdere verplichtingen, waaronder de betalingsverplichting, niet, niet behoorlijk of niet volledig nakomt.
10.2 Ieder der partijen heeft het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang zonder nadere ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst te ontbinden, zonder daarbij gehouden te zijn tot enige schadevergoeding, indien de klant in staat van faillissement wordt verklaard, hetzij het faillissement van klant is aangevraagd, dan wel klant in surseance van betaling verkeert of surseance van betaling heeft aangevraagd, hetzij klant onder curatele of onder bewind is gesteld.
11.1 Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten waarbij deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
11.2 Alle geschillen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in Nederland.
Mocht u vragen hierover hebben, neem dan gerust contact met ons op.